Nasi Arab...Kari Kambing....Ziarah Tarbawi

No comments
Ziarah tarbawi keluarga HALUAN unit Rawang kembali mengambil ruang ukhuwah di Hulu Selangor. Kali ini, rombongan bertamu ke mahligai Ustaz Khairi bertempat di Behrang Station........mmmm....bunyi seperti melangkau jajahan....tetapi itulah hakikat HALUAN di Hulu Selangor. Tidak lama lagi kami hendak berlabuh ke Teluk Intan.....mencari penulis muda Saudara Ali Irfan......meluaskan jajahan.

Ustaz Khairi dan keluarga ‘diserang’ dengan nasi Arab dan kari kambing sentuhan Encik Ahmad Bahari dan isteri berserta lain-lain juadah daripada tetamu yang hadir. Sedikit-sedikit lama-lama jadi bukit.....memang membukit juadah atau rezeki tengahari itu.

Begitulah ukhuwah, melengkapi perjalanan dakwah dan tarbiah. Jiwa-jiwa mereka yang mengungguli faham Islam dalam kehidupan dan menggenggam pembentukkan individu muslim pasti dahagakan ukhuwah yang sentiasa direnjis kesegaran.

Ziarah seterusnya di istana Ustaz Zaid.......atau mungkin ‘house warming’ di rumah Muhammad Hasan dan Ummu Ilyani.....mmm...yang mana satu ni?


No comments :

Post a Comment